Safe2Go project Bakker Logistiek

Bakker Logistiek afdeling facilitair start met gebruik Safe2Go app voor registratie van contractors bij onderhoudswerkzaamheden

Hoe werkt het nu?


Om (onderhouds) werkzaamheden bij Bakker Logistiek uit te voeren  dient men zich te melden bij de balie van de afdeling facilitair. In de huidige procedure vult men de gangbare formulieren in variërend van de standaard persoons- en bedrijfsgegevens tot de belangrijke en verplichte formulieren voor bijvoorbeeld werken op hoogte, brandgevaarlijke werkzaamheden en natuurlijk de corona regels.


Na al het papierwerk krijgt men ook de benodigde sleutel(s) waarvan de nummers worden genoteerd. Na de werkzaamheden dient men zich weer bij de balie afmelden en sleutels in te leveren. Helaas levert dit nogal eens vergeten afmeldingen en niet teruggegeven sleutels op.


Ook bezoek aan de kantoren die via de receptie worden geregistreerd (en het kenbaar maken van de basis huisregels) blijken soms een aanvullend uitstapje naar het warehouse op te leveren. Hierbij zijn de daar geldende strengere veiligheidsregels niet bekend bij de bezoekers.

Van papieren rompslomp naar dynamische app


Dit papieren proces is voor zowel Bakker Logistiek en de bezoekende firma een flinke rompslomp. Tevens zorgt deze stapel papieren dat er niet een snelle scan mogelijk is van de aanwezigen op het terrein. Door de procedure in een dynamische app omgeving te stoppen is er bij de contractors meer duidelijkheid over de te volgen veiligheidsregels. Zij krijgen na het scannen  van de QR code per soort werkzaamheden de juiste informatie in de app te zien.


Men heeft ook de belangrijke informatie bij de hand tijdens de werkzaamheden en mocht er zich een gevaarlijke situatie voordoen dan kan men direct een melding maken via de app waardoor facilitaire zaken meteen kan ingrijpen indien nodig.


Het afmelden via de QR scan geeft daarbij ook een melding om bijvoorbeeld de sleutels in te leveren.


Facilitair beheer heeft altijd realtime beschikking over alle informatie van de aanwezigen contractors, kan hun direct bereiken bij calamiteiten en weet door het online aan en afmelden altijd wie er nog aanwezig is.

Share by: